Recenzie „Înfruntarea. Seria Destinul reginei. Vol. 2” – Rebecca Ross

Recenzia primului volum este aici.

• Titlu: Infruntarea. Seria Destinul reginei. Vol. 2
  • Autor: Rebecca Ross
  • An apariție: 2019
  • Nr. pagini: 432
  • Editura: Leda Edge

După ce am citit primul volum eram reticentă deoarece nu știam dacă să citesc și carte următoare. Am iubit mult personajele pe parcursul primului roman și cred că mi-a fost greu să mă obișnuiesc cu ele mai mature, mai puternice și mai ambițioase să lupte pentru ceea ce își doresc. Nehotărâtă, am intrat pe site-ul Libris unde am citit descrierea și cele câteva pagini disponibile în mod electronic și am știut că trebuie să o citesc. Nu am regretat deloc această decizie.

Rebecca Ross se pricepe excepțional să construiască mistere și să le așterne pe foaie, dând impresia că situațiile se rezolvă încet, încet de la sine, dar chiar în mijlocul lor acestea se răstoarnă adăugândând alte probleme pe lângă cele inițiale.

Brienna, Cartier (fostul ei profesor și cel cu care are o relație romantică) împreună cu aliații lor au reușit să îl răstoarne pe regele nedrept al Maevanei și să îl închidă în temniță până la judecată, când poporul îi va decide soarta. Deși liberi și sub ocârmuirea reginei de drept ce urmează a fi încoronată, oamenii încă se tem deoarece cicatricile sufletești și fizice lăsate de ultimul conducător tiran au nevoie de timp să se vindece. Apele încep să se mai liniștească, dar o scânteie se aprinde când aliații anteriorului rege plănuiesc o revoltă și câteva asasinate.

„Totuși am putut observa. Destui dintre membrii Casei MacQuinn vorbeau cu glas stins, de parcă le-ar fi fost frică să fie auziți. Veșmintele le erau curate, dar zdrențuite, chipurile adânc brăzdate de anii de muncă grea, zeci de ani în care uitaseră să zâmbească. Mai mulți copilandri șterpeleau chiar felii de șuncă de pe tăvi, îndesând mâncarea în buzunare, ca și cum ar fi fost obișnuiți cu foamea. ”

Brienna se află sub protecția tatălui ei adoptiv, David MacQuinn și stă în castelul pe care acesta îl deține. Deși acesta o vede ca pe fiica lui cea mult iubită, servitorii o privesc cu ură și repulsie deoarece este copilul natural al celui ce i-a trădat cu mai bine de 25 de ani în urmă și din cauza căruia mulți au murit sau au fost supuși unor chinuri infinite. Așadar, se simte ca o străină între zidurile locuinței ce trebuia să îi devină casă. Însă, măcar acum a devenit o maestră a cunoașterii și și-a câștigat mantia mult dorită.

Relația dintre ea și Cartier avansează, cei doi iubindu-se cu adevarat, dar este pusă în pericol din cauza secretelor și minciunilor ce amenință să distrugă totul în calea lor cât și de faptul că legătura lor trebuie să rămână secretă pentru ca ei să nu fie considerați o slăbiciune unul pentru altul și evident, ținte pentru inimici.

Brienna este persoana în care regina are cea mai multă încredere, așadar joacă un rol important și este considerată mâna ei dreaptă. Dar când pericolele și amenințările lovesc la orice pas iar tu nu poți să ai grijă de propria persoană cum poți să garantezi pentru siguranța celor din jur? Va reuși ea oare să facă față provocărilor? Va știi ea în cine să se încreadă cu adevarat? Pentru că nimeni nu este de încredere și până și cea mai apropiată persoană îți poate deveni dușman, asta dacă ți-a fost vreodată prieten.

„—Asa este. Dar am două nume.

—De ce un om…

Tomas a clipit din nou când am început să-i curăț rana.

—…ar avea nevoie de două nume?

—Uneori este necesar, dacă vrei să rămâi în viată, i-am răspuns eu.”

Problema este că uneori nici măcar tu nu mai știi cine ești, cu atât mai puțin cei din jur. Dar Brienna și Cartier luptă împreună până la capăt, pentru că asta au făcut mereu indiferent de consecințe. Și unul alături de celalalt au puterea necesară de a merge mai departe. Brienna nu mai este un copil acum, s-a maturizat forțată de împrejurări și este o femeie în toată firea ambițioasă, frumoasă și curajoasă ce și-ar da viața în numele binelui. Ea dorește să îi protejeze pe toți, dar pe ea cine o va proteja?

«„Scrie-mi de câte ori îți va fi dor de mine, îmi spusese Merei chiar cu câteva zile în urmă, chiar înainte de a pleca din Maevana pentru a se întoarce în Valenia, să se alăture protectoratului său și ansamblului muzical.

Atunci iți voi scrie în fiecare oră din fiecare zi, răspunsesem, și da, fusese o încercare teatrală de a o face să râdă căci amândouă aveam lacrimi în ochi.»

Infruntarea. Seria Destinul reginei este un volum minunat care surprinzător mi-a plăcut la fel de mult precum prima carte a seriei. Ceea ce a avut în plus acest roman au fost capitolele din perspectiva lui Cartier, de care eu una m-am bucurat foarte mult pentru că am putut să intru și mai bine în pielea personajului și să înțeleg ce simte. Cartier pare rece și indiferent la suprafață dând dovadă de o încredere necontestabilă în sine dar am aflat că nu este deloc așa, și că nutrește o mulțime de sentimente în contradictoriu. Este o poveste frumoasă și emoționantă despre cum niște străini îți pot deveni familie, prieteni și sprijin, dar care se împletește cu trădări, conspirații și decizii care pot schimba soarta tuturor.