Recenzie „Bijuteriile Kabbalah şi Lumina lor” de Thea O. Haimovitz

Nr. pagini: 208

An apariție: 2016

Editură:  RAO

Disponibilă: aici!

O Bijuterie Kabbalah trebuie respectata. Desi plina de misticism, este foarte important de spus ca Bijuteria Kabbalah NU este amuleta si NU este talisman.
Este fermecatoare, misterioasa, si transmite Sufletului mesajele ei intrinseci printr-o comunicare non verbala. Doar prin perceptie.

Am luat hotararea ca, prin  Kabbalah, sa opresc aceasta agonie si sa scot afara tot ce are sufletul meu mai frumos si mai curat de oferit, pentru a ma putea bucura de viata si pentru a putea oferi aceeasi bucurie si celor din jurul meu. – Thea O. Haimovitz

Fragment din cartea “Bijuteriile Kabbalah si Lumina Lor – Thea O. Haimovitz”

“Una dintre cele mai importante credinte Qabbala este aceea ca omul poate influenta configuratia corpului divin. Prin respectarea bine intentionata, qabbalista a poruncilor, omul poate reface echilibrul pierdut dintre cele doua sefiroturi mai mici, Tif’eret si Malkhut, facand astfel posibila transferarea emanatiilor divine dinspre sefiroturile superioare catre lumea noastra. Mai mult, omul poate cobori aceste emanatii dinspre divinitatea ascunsa. Ein Sof catre sefirot. Conform unor viziuni qabbaliste timpurii, insasi existenta divinitatii revelate in sefirot este dovada respectarii poruncilor de catre om. Prin faptul ca acesta reuseste sa atraga in jos aceste emanatii, el de fapt se opune dorintei „naturale” a sefirotului de a se intoarce catre starea lui primordiala din interiorul corpului divin. Respectarea qabbalistica a poruncilor este o activitate teurgica prin scopul sau de reintregire a lui Dumnezeu. ”

Când am auzit de această carte am fost foarte nedumerită, pentru că nu ştiam nimic despre această noţiune. Ce sunt „Bijuteriile Kabbalah”? Au o anumită piatră ce degajă o anumită lumină? Eram total dezorientată, dar foarte curioasă, ca orice femeie ce iubeşte bijuteriile, nu?

Kabbalah este de fapt o străveche filosofie de viaţă – ceea ce oferi vei primi înapoi, principiul karmei. Ea vine din vremuri foarte străvechi, iar între secolele al XII-lea, al XVII-lea se pun bazele ei şi se răspândeşte ca teroie şi practică în întreaga lume. Kabbalah este ştiinţa ce poate fi abordată din trei perspective diferite:

• Kabbalah teoretică – se studiază ca o disciplină, pentru înţelegerea principiilor funcţionale ale acesteia
  • Kabbalah practică – aplicarea principiilor acestei înţelepciuni străvechi în viaţa de zi cu zi
  • Kabbalah aplicată – folosire acestei înţelepciuni pentru a crea artă, iar rezultatul obţinut astfel să fie apoi repus la dispoziţia oameniilor.

„Kabbalah promovează şi plasează în centrul atenţiei lumina venită din univers asupra omului. Această lumină este sursa de inspiraţie supremă, sub influenţa căreia OMUL va gândi şi va acţiona POZITIV.”

Scriitoarea Thea O. Haimovitz, în cartea sa, ne oferă istoria Kabbalah, a literelor ebraice ale acestei ştiinţe, litere ce sunt utilizate uneori în crearea bijuteriilor, oferindu-le pe lângă frumuseţea designului şi puterea gândirilor străvechi. Cartea ne prezintă genuri literare, scriitori consideraţi adepţi ai acestei gândiri, oamenii pasionaţi de această ştiinţă şi multe, multe fotografii cu bijuteriile create de Thea. Sincer, eu am stat şi am pierdut minute în şir pierdută în imaginea unei bijuterii atât de frumos creată şi fotografiată, pentru a descoperi – cu cât priveam mai atent – noi forme şi înţelesuri oferite acestor bijuterii.

„Privite de departe, bijuteriile Kabbalah se remarcă imediat prin designul sofisticat, pietre semipreţioase, perle naturale şi criastale de Munrano, montate în argint de calitate. Privite însă de aproape, aceste bijuterii devin din ce în ce mai captivante, mâinile încep să caute febril surpriza fiecărui detaliu.”

În această bijuterie de carte scriitoarea se dezvăluie, prezentându-ne cum a ajuns ea să creeze bijuteriile Kabbalah. Româncă la origine, provenind dintr-o familie mixtă, monarhistă, profund anticomunistă, pentru ea viaţa nu a fost una roz şi nu a plutit pe un nor de fericire, dar povestea sa este incredibilă. În această carte, pe lângă istoria Kabbalah, scriitoarea ne oferă mărturii despre ştiinţă, încă din cele mai vechi timpuri, până astăzi, despre ştiinţa Kabbalah în România, despre oamenii care au dat dovadă de această gândire plină de înţelepciune, susținută de mărturii incredibile şi fotografii ale acestor dovezi scrise, de-a dreptul fascinante.

Primul mare gânditor Kabbalist al României ar putea fii chiar Carol I care a renunţat la propria ţară adoptând o ţară modestă, dar care spunea întotdeauna ” Nimic pentru mine, totul pentru România.”, așa cum precizează și scriitoarea. „J. Elias” este un alt român ce a dat dovadă de inteligenţa şi folosirea principiilor Kabbalah, atunci când, în 1923, lasă prin testament întreaga sa avere Academiei Române şi statului român cu specificaţii clare de utilizare ale acestor averi pentru ajutarea copiilor săraci, pentru cantine şcolare şi multe asemenea.

În carte apar multe exemple cu dovezi ale unei gândiri profunde, ce pune omul deasupra a orice altceva, dar fără a uita că şi acesta trebuie să ofere ceea ce primeşte de la univers – o ciclicitate perfectă.

„Omul ar trebui să fie propriul Dumnezeu în fiecare zi, să creeze zilnic câte ceva.”

Bijuteriile create, pentru a primi denumirea de bijuterii Kabbalah trebuie să respecte o anumită axiomă. De asemenea, scriitoarea specifică și că aceste bijuterii nu sunt talismane sau amulete, prin urmare, dacă doriţi o bijuterie Kabbalah, lăsaţi sufletul şi dorinţa să vă spună care este bijuteria care v-a ales pe voi, pentru că bijuteria te alege pe tine de fapt.

Cartea este completată cu seriile de bijuterii – kabbalah brăţări, kabbalah bijuterii – create de Thea şi explicate în fiecare serie în parte, paginile fiind înfrumuseţate cu multe poze ale bijuteriilor absolut minunate, ce atrag prin coloritul şi combinaţiile create.

Cartea nu se încheie până nu ne oferă încă un mare artist român cu gândire Kabbalistică, marele Constantin Brâncuşi. Scluptorul cel mai cunoscut al românilor a creat foarte multe lucrări şi în 1951 el propune Academiei Române oferta de a dona României peste 200 de lucrări aflate în atelierul său. Din păcate influenţele politice ale vremii şi ignoranţa oameniilor puşi să ia decizii fac ca Academia să îl refuze, iar România pierde astfel o mare parte din moştenirea românilor în favoarea statului francez, ce a aceeptat să preia toate lucrările lui Brâncuşi .

Bijuteriile Kabbalah create de Thea au avut lansarea o dată cu cartea şi pot fi găsite în magazinele TEILOR. Poate vă întrebaţi ce ar căuta aceste bijuterii ce nu folosesc diamantele în această locaţie? Ei bine răspunsul îl veţi găsi în carte împreună cu un capitol dedicat vedetelor din România ce au aceste bijuterii Kabbalah şi care uneori au aşteptat până la 3- 4 ani pentru ca Thea să le creeze pentru ele, până autoarea a simţit conexiunea cu persoana respectivă pentru a putea creea bijuteriile personalizate.

Cartea este plină de informaţii atât despre Kabbalah, cât şi despre evenimente istorice necunoscute de mulţi dintre români. Este o carte ce se parcurge cu plăcere, este o bijuterie cartea în sine prin informaţiile oferite împodobite minunat cu fotografii.

O carte recomandată celor ce iubesc bijuteriile, oamenilor care vor să descopere gândirea filosofică Kabbalah, precum şi pentru partea de istorie aflată în această carte, ce poate oferi lecţii despre viaţă. O capodoperă!